Att aktivera sitt abonnemang

Vi får veta att det är några som har svårigheter med att få sina abonnemang aktiverade hos Telia.
Vi vet inte riktigt vad det beror på. Vi gör allt vad vi kan för att det skall fungera lättare. Tills dess finns det en del som du kan göra under tiden.

Kolla så att adressen är riktigt inskriven.
Det skall vara orten på en rad, gatunamnet på en rad och nummer på gatan på den tredje.

Var noggrann med att tala om att du vill aktivera ett gruppabonnemang när du ringer till Telia.

Telias supportpersonal är uppenbarligen inte helt färdiginformerade, så stå på dig! Det är låg sannolikhet för att just du skall vara bortglömd. (Risken finns naturligtvis, men risken är låg!)

Du som har valt RiksNet: Du skall ta kontakt med RiksNet för att få instruktioner för att aktivera ditt abonnemang. RiksNet support har telefon 0770-33 99 33.

Har du inte valt någon tjänsteleverantör kommer du att få vänta till Bredbandsgruppen monterat in din medieomvandlare. Då kan du koppla in din dator direkt till Z-Market (Zitius sida för att beställa tjänster). Där kan du välja din tjänsteleverantör. (RiksNet finns med där också).

Om du skulle bli uppringd av Bredbandsgruppen innan du har fått dit abonnemang aktiverat av Telia, så tala om det för Bredbandsgruppens personal. Då kan de ta någon annan emellan, och du slipper vänta på att din internetanslutning. Det är många som skall monteras, och aktiveras. Vi har som tur är hela januari på oss att få ordning på allt.