Alla inlägg av mats@lundbergarna.org

Arbete i nätet den 8/8!

I mitten av juli hade vi problem i vårt nätverk. Det visade sig vara ett kabelproblem i Telias nätverk. Vårt nätverk matas via Telia.

De lagade kablarna som var orsaken till att det blev så få megabit i våra ledningar.

Tyvärr så visade det sig vara mer problem än de kunde laga på detta tillfälle.

Telia har flaggat för att de kommer att göra en mer permanent lagning i början på augusti.

Den 8/8, från midnatt till kl 04:00 gör de denna reparation. Under den tiden kommer vårt nät att påverkas.

Du kan följa informationen på Net@Once’s driftinformationssida!

Driftproblem i vårt nät!

I kväll, onsdag 19/7 2017, började vårt nät fungera under all kritik. Alla tjänster påverkades.

Vår leverantör lämnar följande driftinformation på sin hemsida:

——————————————————————————————————

Akut Planjobb av TeliaSonera

Arbetet påbörjades: 2017-07-19 20:30

Arbetet beräknas klart: 2017-07-20 02:00

Påverkad tjänst: Internet, TV och telefoni

Information:TeliaSonera utför under kvällen och natten ett akut kabelarbete/kabelskarvning på grund av tidigare fel i nätet.

Tjänster som kommer att påverkas i samband med planjobbet är TV, internet och telefoni.

Alla våra kunder som har TV via oss kommer att påverkas under arbetet.

För kunder i och i närheten av Borås, Jönköping och Värnamo påverkas även internet och telefoni.


Vi hoppas att Telias tekniker hittar och reparerar felet enligt tidtabell! Vill du följa felrapporteringen med egna ögon har du adressen här: http://netatonce.se/driftinfo

 

Mera fiber!

Vårt fibernät kan bli litet större! Vi håller på att arbeta för att nya medlemmar skall kunna få del av den frihet som fiber innebär.

Föreningen har fått frågor om nya anslutningar och nu är det på gång. Vi väntar på svar från några intresserade, sedan kan vi gå vidare med utbyggnaden.

Är Du en av de som inte har gett besked om du vill vara med eller inte, kontakta föreningen så fort du kan!

Ny redovisningsbyrå, nya lösningar!

Hej alla medlemmar!

Som kanske många av er redan vet har ÖRFF bytt redovisningsbyrå under april/ maj
och lite problem har uppstått under vägen men vi hoppas kunna lösa dem så snart som möjligt.

Fakturan som skickades ut nyss hade fel bankgironummer och OCR- numret fungerade inte.

Därför skickas en ny ut. Den gamla kan ni bara slänga. Anteckna gärna ditt kundnummer, det blir lättare att kommunicera då!

Vi kan i nuläget inte hantera e- fakturor men hoppas hitta en lösning så snart som möjligt men vi kan inte säga från när.

Tills problemet är löst skickas brevfaktura ut kostnadsfritt till de som valt e- faktura.

Om du önskar byta betalningssätt finns följande alternativ.

  • Autogiro, kostnadsfritt
  • E- post ,  kostnadsfritt
  • Brevfaktura, 39kr
  • Går att betala månadsvis eller kvartalsvis.

Vid ändring av betalningssätt kontakta

faktura@orff.se  eller 0325 – 61 86 40

För lättare hantering var snäll och ange kundnummer när ni mailar!
Du hittar ditt kundnummer på den faktura du fått!

Det krånglar!

I samband med övergången till den nya redovisningsbyrån har inte all kommunikation fungerat riktigt.

Det har haft till resultat att de fakturor som har skickats ut i dagarna har fel gironummer. De två sista siffrorna har blivit omkastade.

Vi har provat att göra inbetalning till det korrekta numret, men inte lyckats i alla fall!

Vi felsöker, och återkommer så fort vi har hittat en lösning!

Extrastämman stämde!

Till att börja med: Glad Lucia!

Måndagskvällen den 12/12, kvällen före Lucia, blev en historisk  afton. Det blev det ögonblick då Örsås/Revesjö FiberFörening fick två nya komponenter i det väloljade maskineri som kallas för styrelsen. Frank tog över ordförandeklubban efter Ove, och Maria axlade Lisbeths mantel. Välkommen till Frank och Maria, och hjärtligt tack till Ove och Lisbeth. De har gjort en fullständigt remarkabel insats under de år som gått! Lisbeth hjälper Maria att komma i gång med de specialiteter som ingår i vår ekonomihantering, medan Ove blir kvar i styrelsen som ordinarie ledamot för att som bäst kunna lotsa in Frank i ordförandeskapet.

Hela styrelsen står upp och applåderar både kommande och avgående!

Felaktiga autogirodragningar!

Vi har blivit utsatta för en felaktighet i vår autogirohantering. Det innebär att en del av våra medlemmar har fått en dragning för ett kvartal i stället för den beställda månadsbetalningen. Vi kommer att korrigera detta så fort det låter sig göras! Vi ber om ursäkt för allt besvär detta kan medföra! Felet ligger, så vitt vi kan bedöma, hos vår leverantör av ekonomitjänster alternativt leverantören av girotjänster. Vi avser att reda ut det så fort det bara går!

Vi återkommer med mer upplysningar så fort vi vet mer!