Börja med att titta på vår sidor om nyanslutning! Välkommen!
Vill du vara med är det bäst att ta chansen nu! Nästa gång det är uppdateringsdags kan dröja flera år!
Börja med att titta på vår sidor om nyanslutning! Välkommen!
Vill du vara med är det bäst att ta chansen nu! Nästa gång det är uppdateringsdags kan dröja flera år!
Nu fungerar vårt kontaktformulär som det skall igen.
Felet hade sitt ursprung i en uppdatering av ett tillägg i det verktyg vi använder för att hantera vår webbplats. Det heter förresten WordPress.
Det tog en stund att förstå var felet satt, men när vi väl hittade det var det lätt åtgärdat.
Så nu är det bara att kontakta oss igen! Välkommen!
Det verkar som att vårt kontaktformulär på kontaktsidorna inte fungerar. Har du fyllt i alla fält som skall fyllas i och trycker på knappen SÄND får du ett felmeddelande som säger att det inte går att skicka meddelandet.
Att skicka mail till går utmärkt, använd ditt vanliga e-postprogram och skicka till info(a)orff.se så kommer det fram!
Vi skall se till att formuläret fungerar så fort som möjligt, det skall vara åtgärdat inom några dagar!
Den 23:e november kommer vår TV-leverantör, Sappa, att se till att din TV-box får ny programvara. Det kan innebära att du behöver starta om din TV-box. Du kan få mera information från Sappas driftinformation. De har telefon 0774-444 744.
Vid kvart i fyra fick vi ett mail från Net@Once: En av våra enheter har haft fel inställningar. Det är åtgärdat 9:30 då vi upptäckte det. Problemet bör inte vara kvar.
Hurra! Vi kan titta på TV utan hack eller avbrott!
Tack alla för tålamodet, och ett tack till teknikfolket som löste upp knutarna på vår ledning!
…men det kryper närmare en lösning. Just nu arbetar Net@Once efter teorin att det är ett belastningsrelaterat fel. Det betyder i klarspråk att ju fler som tittar på TV, desto större risk för frysningar. Det kan betyda, men är inte alls säkert, att det är någon av de elektroniska delarna i systemet som inte gör sitt jobb ordentligt.
Vi återkommer så fort vi vet mera!
Vid senaste kontakten med Net@Once är felet fortfarande utan lösning. De arbetar vidare och hoppas på att de hittar roten till det onda.
Vi har fortfarande inte någon tidtabell, vi kan inte ens spekulera i när det kan vara reparerat.
Håll tummarna!
Onsdag vid 16:30-17:00-tiden kom felet från i går tillbaka. Net@Once och Sappa är informerade, och arbetar på att lösa det så fort som möjligt.
Net@Once har en hemsida att kommunicera med, och Sappa (TV-leverantören) har också en:
Vi hoppas att de skall hitta felet och rätta till det fortare än i går!
Det var fel i mjukvaran till en eller fler av de switchar som fördelar signalerna till oss abonnenter som orsakade hackandet och hängningarna i TV-utbudet i går kväll. Det var alltså en del i Net@Once distributionskedja som fallerade.
Nu hoppas vi att det är det reparerat och klart!
Jag hittade följande på Sappas webbplats:
2015-11-04 08:58
Driftstörningen skall vara åtgärdad sedan 23 igår kväll. Om ni fortfarande upplever hackningar på er tv. vänligen starta om tv-boxen samt tjänstefördelaren. Annars ring till oss på Sappa på 0774-444 744.
Skönt! Vi skall försöka få besked om vad det var för fel, och berätta det här.