månadsarkiv: november 2015

Krångel med kontaktformuläret!

Det verkar som att vårt kontaktformulär på kontaktsidorna inte fungerar. Har du fyllt i alla fält som skall fyllas i och trycker på knappen SÄND får du ett felmeddelande som säger att det inte går att skicka meddelandet.

Att skicka mail till går utmärkt, använd ditt vanliga e-postprogram och skicka till info(a)orff.se så kommer det fram!

Vi skall se till att formuläret fungerar så fort som möjligt, det skall vara åtgärdat inom några dagar!

Nu skall det fungera!

Vid kvart i fyra fick vi ett mail från Net@Once: En av våra enheter har haft fel inställningar. Det är åtgärdat 9:30 då vi upptäckte det. Problemet bör inte vara kvar.

Hurra! Vi kan titta på TV utan hack eller avbrott!

Tack alla för tålamodet, och ett tack till teknikfolket som löste upp knutarna på vår ledning!

 

Visst är det fortfarande fel…

…men det kryper närmare en lösning. Just nu arbetar Net@Once efter teorin att det är ett belastningsrelaterat fel. Det betyder i klarspråk att ju fler som tittar på TV, desto större risk för frysningar. Det kan betyda, men är inte alls säkert, att det är någon av de elektroniska delarna i systemet som inte gör sitt jobb ordentligt.

Vi återkommer så fort vi vet mera!

Fel hos Net@Once

Det var fel i mjukvaran till en eller fler av de switchar som fördelar signalerna till oss abonnenter som orsakade hackandet och hängningarna i TV-utbudet i går kväll. Det var alltså en del i Net@Once distributionskedja som fallerade.

Nu hoppas vi att det är det reparerat och klart!