månadsarkiv: januari 2019

Plåster på såren!

Vår förhoppning om att övergången till ny tjänsteleverantör i vårt gruppavtal skulle vara helt smärtfri kom på skam! Det är flera medlemmar som har haft mer eller mindre krångel under övergången. Fiberföreningen (läs Frank, vår ordförande) har haft många och ingående samtal med inblandade leverantörer.

Resultatet av dessa samtal har blivit över förväntan bra! Vi har förhandlat fram en kompensation i form av en månads fri leverans av de grundläggande tjänsterna. Din nästa räkning kommer alltså vara en månadskostnad billigare.

Har vi otur kan det bli så att rabatten inte hinner med till andra kvartalsräkningen, men var lugn, den kommer!

Har du fortfarande problem med din nya anslutning?

Nu närmar vi oss slutet på övergången till vår nya fiberanslutning.
Vi behöver samla ihop de som fortfarande har problem med sin anslutning. En samlad lista med de problem som inte är åtgärdade skall skickas till berörda leverantörer så att de kan åtgärdas så fort som möjligt.

Har du fortfarande problem med med dina tjänster (Bredband, Telefoni, TV) så behöver vi få veta följande:
Vilken eller vilka tjänst/er är berörda: Bredband, TV, Telefon
Hur yttrar sig problemet? (Beskriv så noggrant som möjligt)
Har du varit i kontakt med någon kundtjänst? Vilken?
Ditt namn:
Din adress:
Din fastighetsbeteckning:
Ditt personnummer:
Skicka dessa uppgifter via mail till: anslutningsproblem@orff.se

Det finns ett formulär för att fylla i uppgifterna. Det är det enklaste sättet att säkerställa att du kan få din anslutning att fungera så fort som möjligt.

Formulär

Har du problem med din anslutning?

Från och med 1/2 är vår tjänsteleverantör för Örsås/Revesjö Fiberförenings gruppavtal inte längre är Net@Once. De har tjänat oss väl under fem långa år, tack för det!

Det betyder att du inte längre skall ringa till deras supporttelefon när det krånglar med din TV, telefon eller med ditt bredband. Du skall ringa din nya leverantör. Är du delaktig i gruppavtalet är det Telia du skall ringa, deras telefonnummer är 90 200. Ibland kan det vara långa köer, men Telia är förvånansvärt duktiga på att beräkna väntetiden.

Nu är det på gång!

Viktig information några stycken ned! Läs den!

Nu är arbetet med att få igång vårt nya fibernät i full fart! Bredbandsgruppen arbetar så fort de orkar med att installera fiberomvandlare hos alla våra medlemmar. Fiberomvandlaren gör om ljussignalerna i fibern till elektriska signaler som kan skickas via vanlig kabel inne i din fastighet. Bredbandsgruppen klarar av att hantera cirka 30 monteringar om dagen om det inte krånglar, så du kommer i det allra närmaste bli uppringd av dem för att bestämma tid för montering.

Om du inte har tillfälle att vara närvarande själv när de kan komma så är det bra om du kan avtala med någon granne eller släkting som kan släppa in teknikern. Ju mindre transporter fram och tillbaka desto fortare blir monteringarna klara!

Har som har valt gruppavtalet: Du har väl kontaktat Telia för att aktivera din anslutning? Om inte är det hög tid nu! Telia har en hemsida för detta, men enklast är nog att ringa till Telias kundtjänst på 90 200. Du skall tala om att du vill aktivera en gruppanslutning. .
Lathund 

Viktig tilläggsinfo:
I går fick vi information från Telia om att du måste aktivera din anslutning fem dagar innan Bredbandsgruppen monterar din fiberomvandlare. Det som kan hända är att du får ett avbrott i din leverans av tjänsterna från Telia. Denna information hade vi inte tidigare, vi ber om ursäkt för det eventuella besvär du kan råka ut för. Om du inte redan gjort det: Aktivera din anslutning nu! Antingen via Telias hemsida eller via Telia kundtjänst på 90 200.

Läs gärna de föregående texterna som behandlar konsten att aktivera sin anslutning. Du hittar dem här nedan!