månadsarkiv: februari 2019

Ny kommunikations-operatör i trafik!

Nu är det inte längre Net@Once som är vår kommunikationoperatör. Det är i stället Zitius.

Det betyder att i stället för att ringa till Net@Once vid alla typer av fel i leveransen av dina tjänster är din tjänsteoperatör du skall ringa till.

Är du delaktig i gruppavtalet betyder det att du skall ringa till Telia, deras telefon är 90200. I bland är det ganska svåra köer där, men vi har märkt att de är riktigt bra på att bedöma väntetiden.

Har du valt att inte använda gruppavtalet ringer du till din tjänsteleverantör, beroende på vilken du har valt. Var uppmärksam på att du kan ha olika tjänsteleverantörer för bredband, TV och telefoni.

Det är viktigt att felanmälningar kommer in via tjänsteleverantörerna. Det är de som har störst erfarenhet om vilka fel som skall åtgärdas av vem.

Fiberföreningen kan inte hantera enskilda felanmälningar. Föreningen behöver däremot veta så mycket som möjligt om hur vårt gemensamma nät fungerar. Använd gärna formulären för felanmälningar här på hemsidan och berätta vad du har problem med. Glöm inte bort att anmäla felet till din tjänsteoperatör också!