månadsarkiv: augusti 2019

Vårt nät är reparerat!

Åtminstone hos en del av oss! I Axelfors (Nod 1) kom igång strax efter åtta, alla tjänster fungerade igen. Jag startade om våra boxar för säkerhets skull.

Du som har är delaktig i gruppavtalet (eller har samma utrustning): Du startar om dina boxar genom att dra ut strömförsörjningen till dem. Koppla bort båda boxarna, koppla in medieomvandlaren först (det är den mindre av de två), sedan routern (den större av de två). Det kan vara nödvändigt att starta om TV-boxen också. Du gör på samma sätt där.

Har du fortfarande problem med din uppkoppling är det till Telia du skall ringa. Supporttelefonen är den gamla vanliga, 90 200. Deras öppettider är vardagar 8-17.

Hos Telia kan du också hantera ditt abonnemang på Mitt Telia. Du behöver ditt Telia-konto eller ditt BankId.

Vårt internet är under reparation!

Vi har fått veta att flera av våra anslutningar inte har koppling till internet. Det betyder att ingenting fungerar, inte TV, inte internet, inte telefon. Vi vet inte vad det beror på, men en kvalificerad gissning är att det har att göra med åskovädret på onsdagen.

På Zitius hemsida finns en driftinformationssida. Där berättas att tekniker är inkallad och att de räknar med att felet skall vara avhjälpt vid tolvtiden på torsdag 29:e augusti.